HELT JÄVLA PERFEKT!!

Ja mina vänner! Han är här, han är äntligen kommit till världen, vår fina lilla Ludwig!! 


I onsdags, 6 dagar innan bf blev vi inlagda efter en fruktansvärt lång dag på sjukhuset. Mitt blodtryck krånglade och trots extra mediciner så gick det bara uppåt. Så på kvällen bestämdes det att vi skulle läggas in och eventuellt bli igångsatta på torsdagen.

På torsdag morgon, den 3 augusti 2017 bestämdes det helt att vi skulle sättas igång. Fick min första dos cytotec vid elva. Det gjorde att jag fick lite mer regelbundna värkar, var dock bara öppen ungefär 2-3 cm. Fick min andra dos runt ett tiden vilket gjorde att värkarna kom tätare och jag fick börja andas igenom dom. Vid tre, fyra tiden hade värkarna blivit så regelbundna att som bestämde sig för att inte ger mer cytotec! Istället kollade hon om jag var mer öppen och 4 cm visade det sig. Då tog vi hål på hinnorna och jag började få mer ordentliga värkar. Jag trodde att värkarna jag hade innan gjorde ont, jag hade väldigt fel!! 

Efter någon timme fick jag epidural och det är verkligen det bästa som hänt! All smärta släppte och istället tröck det bara på! Vid sju var jag öppen fem cm och det började kännas lite hopplöst. Det skulle hålla på hela natten trodde vi. Vid tio på kvällen så började det trycka på mer och dom kollade mig, 7 cm! Tänkte i alla fall att det blir en natt bebis. 
Strax efter att barnmorskan gått så började det trycka på riktigt ordentligt. Gick på toaletten och där kände jag "fasiken, jag måste trycka på"! Smått panikslagen vankade jag tillbaka till sängen, larmade och barnmorskan kom. Jag var helt öppen, detta på bara några minuter alltså!

Det tog knappt en halvtimme från att jag kände att jag behövde trycka tills jag fick vår älskade lilla bebis upp på bröstet! Helt perfekt var han! Barnläkarna stod redo och tog med sig honom och Petter till ett annat rum. Efter en stund kom dom tillbaka för att visa upp honom igen. Jag var överlycklig!

Kunde inte önskat mig en bättre eller snabbare förlossning! Dock har ju allt sitt pris och jag fick lov att opereras lite pågrund av skador och Ludwig fick flytta till barnsjukhuset! Så tyvärr har jag inte fått chansen att vara med mitt barn!
Nu väntar vi i alla fall på att få gå över till honom en stund och det ska bli helt underbart!

Så ja, 2017-08-03 kom vår fina son på 3520g! Helt perfekt!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Stort grattis till hela familjen...han är fantastisk ! Kramar fr Malin

2017-08-04 @ 16:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0