SEGA CHOKLADKAKOR

(null)
Dessa kakor gjorde jag igår och jag måste bara säga att det kan vara dom godaste kakorna jag ätit! Sådär perfekt sega och härliga. Det bästa av allt, dom går supersnabbt att göra!

Du behöver:
2 äggvitor
3 dl florsocker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
Ev. Valfri hackad choklad

Börja med att vispa ihop äggvitorna med florsockret. Tillsätt sedan kakaon och vaniljsockret samt den hackade choklad, (dock valde jag att göra utan choklad!) klicka ut ca. 10-12 kakor på en plåt med ett bra mellanrum då de flyter ut lite grann under gräddning!
In i ugnen på 175 grader i tio minuter. 

Dock kommer jag att välja att ha i lite mindre kakao och kanske lite mer vaniljsocker nästa gång. Dom blir aningen "starka" i smaken! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0