ATT KOMMA TILLBAKA

 
Ja men precis, hur gör man då?
Nej alltså så här är det.. Jag har haft en ordentlig svacka med allt ett tag nu. Främst kosten, vilket inte alls är bra med tanke på att jag verkligen måste tänka på vad jag äter och inte äter. Men har känts så fruktansvärt meningslöst ett tag nu. Det har liksom inte spelat någon roll om jag valt att äta nyttigt eller onyttigt så har mitt socker legat för högt, vilket jag vet att jag ju får hjälp med. Men man känner sig måttligt värdelös när man kämpar arslet av sig, man äter jättebra mat, man äter nästan inget socker och sen sticker man sig i fingret för att få en smäll på käften..
Därför har jag faktiskt varit lite negativ till allt, jag har inte brytt mig om att jag tryckt i mig massa glass, godis, kakor.. Ja ni förstår? Men det är dags att ta sig tillbaka! Jag måste verkligen kämpa med att äta bra, minska sockerintaget även om mitt blodsocker kommer ligga för högt, för då vet jag att jag i alla fall gör min del av det hela. Då vet jag att jag kämpar så hårt jag bara kan för att göra det bästa av allt.
 
Det svåraste just nu är att hitta det som kommer funka för mig, för tro det eller ej. Jag vet vad som är bra mat, jag vet hur man ska äta. Men vissa saker innehåller så mycket mer socker än vad man faktiskt tror. Bara ett glas mjölk för mig kan höja mitt blodsocker rätt mycket. Det är sånt vardagssocker som man kanske inte tänker på?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0