NÄR VI FICK VETA..

Den 28 november en måndag, klockan var nog inte mer än halv åtta på morgonen när jag fick se ordet gravid på testet.. Chocken som infann sig där och då gjorde att jag började gråta!


Jag skulle haft min mens måndagen veckan innan, och när den inte kom tog jag ett test. Ett test som visade negativt! Jag tänkte inte mer än att ja, då är mensen sen helt enkelt då. Dagarna gick och vi åkte ner till Göteborg på helgen. Där började jag må illa på kvällarna och min bröst gjorde så fruktansvärt ont, men jag trodde helt enkelt att mensen var på gång.
I bilen på väg hem från Göteborg sa jag till Petter att min mens borde komma snart, varpå han skrattar och säger "nej, den kommer inte! Du är gravid". Jag får ett mindre raseriutbrott och påstår mig känna min kropp och att jag faktiskt bara ska ha mens!
Men tji fick jag på måndag morgon när testet klart och tydligt visade Gravid 2-3! 

Jag gick in och väckte Petter för att berätta, han svarade bara med ett "jag sa ju det!". Sen väntade jobbet, oj vad jobbig den dagen var! Jag hade så mycket tankar.. Direkt efter jobbet åkte jag till Apoteket för att köp fler test, jag var ju så osäker på om test nummer ett visade rätt.. Men efter tre positiva test så förstod jag att vi faktiskt skulle bli föräldrar!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0