TREDJE ADVENT

Puh, äntligen är huset städat. Jag vet att jag ofta skriver att jag städar, men då är det oftast att man plockar lite, torkar köksbänkar osv. NU är det verkligen städat, alla grejer än undanplockade, det är dammsuget och badrummet har fått en hel del kärlek! 

Idag är det tredje advent, tänk att det knappt är en vecka kvar till julafton.. Vi startade dagen riktigt mysigt, dels fick jag lite sovmorgon & när jag klev upp stod frukosten framdukas och Petter hade tänt adventsljusstaken. Vi har inte haft någon fören nu faktiskt, så blev att tända dom tre första ljusen samtidigt!
Efter frukosten tog jag tag i städningen & nu sitter jag i soffan och kollar en film medan grabbarna sover. I eftermiddag ska jag förmodligen träffa Sandra en stund innan Petter börjar jobba!

Igår hade vi en otroligt mysig dag hemma hos mamma! Det blev pepparkaksbak & så gjorde vi knäck (som förövrigt blev HEEEELT perfekta). Ludwig tyckte att degen till pepparkakorna var godare att äta än att baka med. Mysigt var det i alla fall! Vi passade även på att åka & köpa två julstjärnor till köket och oj så nöjd jag blev. Jag är inte sådär överdrivet förtjust i rött, men till julen passar det ju så bra & det blev otroligt snyggt i mina gråa krukor. 

(null)
(null)
(null)

Hoppas att ni får ett riktigt mysigt avslut på denna vecka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0