ATT SLUTA MED NÅGOT MAN ALLTID GJORT!

När jag var yngre så kunde jag inte visa mig utomhus osminkad. Om jag skulle gå till affären en sväng och sen bara sitta hemma så var jag i alla fall tvungen att sminka mig.. Då pratar vi inte bara om att ta på sig lite mascara utan det var hela kittet! Så jag sminkade mig, gick till affären, för att sedan komma hem och tvätta bort det. 

Jag hatade verkligen mitt utseende och jag skämdes om någon kanske skulle se mig osminkad.. När jag blev lite äldre började jag reflektera mycket över detta, för vems skull var det jag sminkade mig hela tiden? Jag bestämde mig helt enkelt då för att sluta! Jag ska inte behöva skämmas över hur jag ser ut och det var tufft som fan att komma till skolan utan smink.. Speciellt när det var flera som kommenterade att jag såg konstigt ut, när jag fick frågan om jag var sjuk? Det var så svårt att fortsätta då, men jag gjorde det! Från att ha använt allt smink man kan tänka sig till att vara helt osminkad, det var ett stort steg.

Jag har inte slutat sminka mig helt, men nu förtiden sminkar jag mig nästan bara när jag ska göra något speciellt! 

Nu har jag bestämt mig för att sluta med en helt annan sak..

(null)
.. att färga håret! Något jag gjort sen jag var tolv, tretton år! Något jag gjort nästan varje, varannan månad i flera år. Nu har jag inte färgat håret på åtta månader! 

Anledningen till att jag bestämt mig för att sluta är för att det dels är så fruktansvärt dyrt att gå till frisören, dels för att jag vill se hur min naturliga färg ser ut och dels för att jag vill få mitt hår helt friskt!
Om jag kommer att fixa detta vet jag inte, men som ni ser på bilderna är jag på god väg i alla fall! 

Jag tycker det ska bli jättekul att se om jag fixar detta och isåfall se om mitt hår är så mörkt som utväxten är, eller om det bara ser så mörkt ut i och med att resten är så ljust!! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, är lite nyfiken på om du lät håret växa ut och hur det blev?

2020-02-20 @ 23:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0