INGA FLER LÖFTEN, VI KÖR PÅ MÅL!

(null)

  • Bli mer hälsosam! Vilken klyscha va? Men i och med min diabetes så behöver jag verkligen tänka mer på hur, vad och när jag äter. Samt att jag behöver gå ner i vikt!
  • Stressa ner! Är det en sak jag är fruktansvärt duktig på så är det att stressa och bli stressad. Jag behöver hitta något som kan få mig att varva ner ibland och inse att allt inte alltid behöver vara på topp jämt!
  • Vara gladare! Ja, det låter kanske knepigt. Men nu för tiden känns det som att jag tänder till på alla hundra för minsta lilla. Jag måste försöka tänka på att allt inte alltid är på blodigt allvar.
  • Tänka på vår elförbrukning! Jag är väldigt duktig på att ha alla lampor tända samtidigt, torktumla alla kläder, ha tvn på även om jag inte tittar på den. Helt enkelt börja tänka på att man kan minska ner användandet av elen hemma.
  • Tänka mer matsmart! Se över vad som finns hemma, inte handla hem nytt hela tiden utan äta av det som redan finns, äta rester osv.
  • Spara mer pengar! Vilket i sin tur handlar om betydligt mindre shopping. Jag är på tok för duktig på att spendera pengar, främst på saker till Ludwig! Måste börja tänka mer på att man kanske inte alltid behöver handla någonting nytt till honom.
Finns säkerligen så mycket mer, men dessa är mina främsta mål under 2018 och jag hoppas och vill tro att jag kommer att fixa detta! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0