JAG SÄGER BARA EN SAK... ÄNTLIGEN!

Mina vänner, mina ovänner, bekanta och obekanta. ÄNTLIGEN är hallen klar, eller ja. Förhoppningsvis klar i alla fall. Köpte mer spackel igår och började slipa lite granna på det som torkat, resten slipade vi idag. Så fruktansvärt tråkigt med detta förarbete alltså.. Men, nu när Petter åkt till jobbet och Ludwig ligger och sover så passade jag faktiskt på att måla! Så imorgon så får vi helt enkelt se om det räckte med en strykning, jag hoppas i alla fall på det! Ser ut som att allt är täckt nu i alla fall.
 
Minuset är väl att jag såg när jag väl målat att slipningen inte blev helt hundra. Men jag orkar helt ärligt inte bry mig om lite små skavanker. Det ser betydligt bättre ut nu än vad det gjorde tidigare i alla fall!
 
Så ja, nu ska jag leta upp några tavlor att sätta upp. Köpte en hylla idag när jag och Sandra var till Erikslund en sväng som ska upp där inne också. Så jag måste ju även hitta lite småinredning som ska stå där. Men ah, nu är jag helt jäkla slut i både kropp och huvud så tänkte faktiskt snart lägga mig. Hoppas er helg har varit bra och att ni får en lugn och skön start på nya veckan.
 
FÖRE! Dock är nästan all tapet bortriven här redan. Men sitter en snutt kvar som visar vad för tapet som satt innan.
 
EFTER! Grått, fräscht och stilrent. Dock ser man tydligt nu att inte dörrkarmarna är vita.. Det är ett senare problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0