LIVET FORTSÄTTER ATT GÅ RAKT NER

När ska vår tur vända?! Är så slut i både kroppen & huvudet efter denna dag alltså.. 

Dagen började hyfsat bra, vi klev upp och startade dagen med frukost i soffan. Petter ringde läkaren då han bara blivit sämre i sin förkylning och skulle dit klockan elva, då passade jag & Ludwig på att klä på oss för att gå ut en stund. Är så kul att se Ludwigs nyfikenhet, att se när han upptäcker nya saker även om det så är gräset, pinnar eller stenar. Vi gick fram & tillbaka utanför huset i ungefär en halvtimme innan snoret började forsa ur näsan på lilleman. Då bestämde jag att vi skulle gå in & äta lite lunch, efter lunchen somnade Ludwig. Jag passade på att åka och hämta ett paket med ett par kavat skor som jag köpte begagnade, dom var verkligen i superskick så för det priset kunde jag inte vara nöjdare!

Ludwig vaknade till när jag kom hem så vi bestämde oss för att sova en stund alla tre på soffan! När vi vaknade skulle jag börja med mat, det gick inte som förväntat då spisen inte funkade, värmepumpen hade lagt av och jag bara kände hur stressen började.. Inte nog med det så såg vi även att det droppade vatten från motorn till ventilationen & då bröt jag ihop! Efter en del pusslande fick vi veta att det var strömavbrott på gatan, något vi inte förstod vissa lampor funkade & kyl/frys var fortfarande igång.

Ringde mamma för att kolla om vi kunde komma dit och laga mat! Sagt & gjort, där kunde vi avnjuta lite god mat innan vi åkte hemåt igen. Jag och Ludwig tog oss ett riktigt varmt bad innan han skulle göras iordning för sängen.
Nu sitter vi i soffan, har druckit en varm kopp oboy och jag tänker nog inte lyfta ett finger mer idag! Imorgon ska Petter prata med någon kille om ventilationen så får vi se om vi kan få den kollad!

(null)
(null)
Det där är världens finaste, bästa unge alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0