LIVSLÅNGT PROJEKT

Att bo i hus, det har sina för- och nackdelar. Speciellt när det kommer till vårt hus alltså. Det är ju lite av ett livslångt projekt vi har köpt. Men det är kul också! Tänkte slänga ihop en liten lista på allt vi vill/behöver göra med huset.

UTOMHUS:
  • Måla om huset! Jag tänker mig ljusgrått med vita knutar. (Just nu är det rosa för er som inte vet)
  • Bygga om trappan på framsidan, vilket vi förhoppningsvis ska göra under våren/sommaren. Det ska bli en liten veranda fram istället för bara en trappa.
  • Byta tak, det kommer behövas i framtiden.
  • Få ordning på trädgården, få bort gamla rabatter, få bort komposten och bygga en ny, få någon form av finare rabatt runt huset!
  • Bygga om altanen, jag vill mer än gärna ha en del som är inglasad & en del som är ett soldäck.
  • Byta fönster, vissa fönster verkar vara hyfsat nya, andra inte.. 
  • Sätta staket, finns ett hus längre upp på vår gata som har det drömmigaste staketet alltså!
  • Göra om uppfarten.. Just nu har vi plattor på halva och en gropig jäkla asfalt på resten.
Jag tror att jag fick med det mesta för utsidan!

INSIDAN:
  • Renovera köket! Så fort jag börjar jobba så ska vi börja spara mer ordentligt med pengar så att vi inom en snar framtid kan göra om köket..
  • Tapetsera/måla om vardagsrummet. Vi har en väldigt neutral beigeaktig tapet just nu, inga större fel på den. Men för mig så känns den inte rätt.
  • Renovera vårt sovrum, garderoberna ska rivas, golvet bytas & väggarna ska bli en annan färg.
  • Gästrummet behöver få lite kärlek med ny färg på väggarna!!
  • Gästbadrummet vill jag göra om, de som bodde här innan har kaklat det själva & fogarna är allt annat än snygga alltså. 
  • Golvsocklarna i hela huset ska bytas!
  • Dörrar & dörrkarmar ska bytas.
  • Dra om elen så vi fort jordade uttag samt få in lite fler uttag! 
  • Lägga klinker en bit in i hallen, gärna med golvvärme! 
  • Få in någon form av golv i förrådet och få in lite värme där. Samt göra om hela förvaringen därinne och få iordning! 
  • Måla om alla fönsterkarmar så dom blir vita igen!
  • Sätta in en braskamin.
Ja, som sagt. Vi har ett projekt framför oss. Men det är det fina med att bo i hus också, man är inte direkt sysslolös & mycket kan man ändå göra med små medel. Nu är ju egentligen den största drömmen köket. Jag HATAR vårt kök.. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0