NÄR MAN KÄNNER SIG TAGGAD

Gud så trött jag är! Vilken början på detta inlägg med tanke på rubriken va?

Nej, men jag är verkligen slut just nu.. Natten som var, den var allt annat än rolig. Ludwig vaknade ett flertal gånger och var ledsen, när han inte var ledsen så skulle han typ krypa upp på mina kuddar vilket resulterade i ett x antal skallningar.. menmen! 

Nu till rubriken! 
Jag har misskött mig otroligt mycket det senaste, gällande vad jag äter då alltså. Trots att jag vet att jag absolut inte bör äta massa skit IOM min diabetes, så har jag på något vis bara slagit av och tryckt i mig allt och ingenting. Detta gör så att jag blir så otroligt arg & besviken på mig själv. Jag förstör inte för någon annan än för mig själv, och vem ska kämpa för mig & mitt mående om inte jag?
Så nu har jag bestämt mig, nu jävlar ska jag börja jobba med mitt psyke och min kropp. Jag & Petter har bestämt att vi ska slänga allt med socker som vi har hemma, om jag blir sugen eller vill köpa hem något så ska Petter vara bestämd och säga nej & jag får inte bli arg över det! 
Jag är otroligt taggad och jag tror att bara börja jobba igen kommer hjälpa, jag kommer inte kunna gå i skåpen hemma & småäta på samma sätt som man kunnat, jag kommer röra mer på mig om dagarna och jag kommer fan kämpa nu. 

Jag ska försöka använda mina raster till att gå på promenader, försöka komma igång med lite träning hemma, jag har letat upp lite nya recept på kost med lite kolhydrater! Jag tänker inte gå nå all in på lchf, men försöka att minska ner mitt ätande av kolhydrater så mycket som möjligt. Jag vill fan göra allt och jag ska fan göra allt jag kan för att få till så bra värden som möjligt i min sjukdom. I april ska jag träffa diabetessköterskan igen & då vill jag verkligen kunna visa henne hur hårt jag kämpat och att jag faktiskt fått resultat av det!

(null)
När jag orkar ska jag fortsätta leta upp lite mer nya recept! Ett perfekt sätt också att klara ett av mina mål med detta år; laga fler nya maträtter! 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Korvstroganoff med blomkålsris är riktigt gott! 🤤

Svar: Det måste jag prova!! Har bara ätit blomkålsmos tidigare 😍
ida Norrman

2019-01-27 @ 15:50:51
URL: http://www.blomandern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0