NYÅRS-MÅL

I min doodle-kalender som jag visade bild på har jag skrivit en liten lista med de mål jag har med 2019! Tänkte att jag även skulle bjuda er på en sån lista här på bloggen också, för att sen kunna utvärdera i slutet av året & se om man klarat något/några mål!

  • MINSKA sockerintaget, inte sluta utan minska. Ett totalförbud funkar inte för mig!
  • Gå minst 3-4 promenader i veckan, då utöver de promenader man går med hunden.
  • Göra yoga en gång i veckan, detta för att jag alltid velat prova och för att jag måste lära mig att slappna av.
  • Minska ner på telefonanvändningen. Vissa dagar leker jag med telefonen mer än andra, men behöver bli bättre på att inte använda den helt enkelt. 
  • Sätta nya mål varje vecka! Tänker då mindre mål såsom att laga en ny rätt, gå 10000 steg extra en dag osv. 
  • Bli snällare mot mig själv, inte se ner på allt jag gör & inte vara så hård mot mig själv hela tiden.
  • Äta hälsosammare mat! Alltså inte räkna två mackor som lunch.
  • Börja laga mer nya rätter. Vill försöka få tillbaka min glädje i att laga mat och de gångerna nu som vi provat på helt nya rätter så har jag tyckt att det varit väldigt roligt! 
  • Spara mer pengar. Vi vill ju renovera en del hemma och har inte dom pengarna just nu. Men så fort jag börjar jobba ska vi börja spara mer pengar!
  • Tillåta misslyckanden. Inte bli arg om en vecka kanske inte blir som den var tänkt! 
Sen kommer det säkerligen dyka upp så mycket mer under årets gång! Men här var lite av mina mål och jag hoppas att jag klarar av att hålla de flesta! Vissa är svårare än andra, men jag ska klara det i alla fall! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0