EN TRASIG NÄSA

En ny vecka, veckan då "vårat nya liv" börjar! Nej, skämt åsido. Men nu är all julledighet slut & vi har bestämt att vi ska försöka bli mer hälsosamma, har blivit lite väl mycket av det goda nu under julen faktiskt.. 

Igår passade vi på att få bort de sista julsakerna, städade & fixade lite i hemmet. När vi höll på att vika tvätten så tog Ludwig en av mina tröjor, drog den över huvudet och sprang.. Ni förstår nog själva att det inte gick så bra va? Han halkade på en Ikea-kasse och drog rakt in i kanten av vår säng. Lyfte upp honom och kollade, jag kunde inte se något så jag tänkte att han hade en väldans tur.. Det hade han inte, efter en stund såg jag att han "bränt" upp ett stort sår på näsan och han blev snabbt blå på båda sidor! Det gör verkligen ont i mammahjärtat när det blir såna smällar alltså. Som tur var så var han bara ledsen en liten stund innan det var dags att sova! Men såret, det är ju kvar..

Idag har vi spenderat dagen hemma hos mamma. Vi försöker passa på eftersom vi inte kommer ha samma tid sen när jag börjar jobba igen! 
Resten av veckan då.. imorgon ska jag köra mamma till Västerås en sväng, på onsdag ska Ludwig sova hos henne då jag ska till Borlänge med facket på torsdag. Lördagen ska spenderas med en kompetensutvecklingsdag med jobbet! Hoppas ni får en fin vecka!

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0