TAROT

Igår kväll var det en kvinna på Facebook som skrivit ut att hon hade tråkigt och ville dra tarotkort för att ha något att göra. Jag vet inte om jag riktigt tror på sånt, men tänkte att det kunde vara kul att prova så jag bad henne dra ett åt mig! 
Detta skrev hon att hon fått fram:

"Tack för att jag får tillåtelse att ta mig till din energi. Väldigt behaglig energi som omger dig. Tack igen!

Jag vill påstå att du ibland, kanske till och med för ofta är alltför hård mot dig själv. Det är en god egenskap att vara medveten om sina fel och brister, men du kanske skulle omvärdera ifall du verkligen förtjänar att dömas så pass hårt av dig själv ibland. 
Får även till mig någon som är medveten om sina brister. Positivt. Livet blir enklare på det viset, och betydligt mer äkta. Detta flyter dock samman en del med vad jag skrev om att inte vara alltför hård mot sig själv. Någonstans mittemellan är bra att försöka lägga sig.
Du är impulsivt lagd. Händer inte alltför sällan att du pratar först och tänker sen, vilket inte sällan kan leda till ett gott skratt. 
Är likadan själv. Hos dig precis som hos mig är det bara en del av hur vi är som person.
Du ställer alltid upp. Känner du igen dig? Det är inte fel att då och då säga "Nej, jag orkar inte!". Du är inte sämre människa för att du ibland sätter ditt eget bästa före andras. Att vara hjälpsam som människa ska man ta till vara på, dock inte på bekostnad att man blir på gränsen till utnyttjad.
Ditt temprament..
Aj aj, den som får brottas med när de gått över gränsen. Du har ett temprament som inte är att leka med. Det är en bit dit, men när man väl brutit sina gränser står man inför en våg av ditt temprament. 
Du har ibland ganska galna ideer och tankar. Har jag rätt?
Charmigt, och inget man ska trycka undan. Älskar själv den typen av människor, som kan tänka galna ideer och tankar ibland.
Du är väldigt ödmjuk som människa. Dömer sällan, vill inte gärna såra andra människor.
Du har gett väldigt mycket av dig själv vid något tillfälle i livet till någon som inte tog till vara på det. Du gav 110%, och fick 10% tillbaka. Släpp det, det är inte ditt problem, och det är inte du som orsakade det. Personen som inte tog till vara på det är den som ska bära med sig det.

Det kort jag dragit till dig är svärdsexan, nu är det tid för klarsynthet och du har förmågan att se saker i ett större perspektiv. Det är dags att öppna ditt medvetande mot mer harmoniska vägar. En ny period i livet tar sin början och här är det viktigt att du släpper taget om gammalt och börjar välja nya hjulspår"

Det som kändes läskigt efter att hon skrivit detta är att så fruktansvärt mycket stämmer! Det är ju faktiskt rätt kul att någon man aldrig pratat med, som man inte har en aning om vem det är kan förklara så mycket om en själv. Men jag vet ändå inte.. Det var i alla fall spännande! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha, gjorde precis samma sak och fick exakt samma svar som du, identiskt! /Anneli

2018-03-15 @ 21:53:20
Postat av: Anonym

Hahaha, gjorde precis samma sak och fick exakt samma svar som du, identiskt! /Anneli

2018-03-16 @ 20:26:53
Postat av: Anonym

Fick exakt samma svar av Elisabeth!! Hehe...

2018-03-21 @ 21:13:42
Postat av: Anonym

Fick exakt samma svar av Elisabeth!! Hehe...

2018-03-21 @ 21:13:52
Postat av: Hanna

Jag fick också precis samma svar. Identiskt av Elisabeth. Jag som trodde det var enbart till mig. Känner mig dum. Hälsningar Hanna

2019-01-15 @ 23:42:46
Postat av: Linda

Fick exakt samma idag... stämmer och stämmer... ja det är ett allmängiltigt svar som antagligen passar bra in på många kvinnor.. ett slags reklamutskick för att hitta nya kunder... men mer sympatiskt vore det om hon faktiskt drag ett tarotkort på riktigt som hon skriver.

2019-02-09 @ 08:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0