Q’S AND A’S

Snodde denna lista av Nathalie!


1. Hur gammal är du? Jag är 26 år!


2Hur gammal känner du dig?  Ibland som 15 & ibland som 85! 


3. Vad har du gjort i dag? Vaknat, bytt Ludwigs blöja, ätit frukost, varit ute med hunden, tvättat, plockat, sovit middag, ätit mat.. 


4. Vilken film såg du senast? Safe haven, den var riktigt bra!


5. Vem ringde du senast? Petter.


6. Är du besatt av någonting? Besatt är väl att ta i, men att ha det städat, instagram & av min familj!


7. Är du rädd för blod? Nja, inte rädd! Men kan jag slippa se det så är det en fördel.


8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? På kanten av soffan i vårt vardagsrum! 


9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Jag gav ett svar med tre stycken.. tills Petter sa att dom inte var på 1900-talet.. så jag kan nog ingen, haha! 


10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? Nej, då hade jag skrivit fem stycken!


11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Svart skulle jag nog säga!


12. När vaknade du i dag? 06.20 ungefär!


13. Vilken är din favorithögtid? Julen, helt klart.


14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? I någon riktigt mysig stuga i typ Norge!!


15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Kan inte säga någon sådär på rak arm faktiskt.


16. Hur vill du tillbringa din pension? Resa, se andra ställen. Vara i vår stuga någonstans som vi ska köpa någon gång! Leka med mina barnbarn! 


17. Vad lyssnar du på just nu? Ludwig som går runt med en papperskasse & är skitnöjd.


18. Har du någon gång brutit ett ben? Jag bröt foten på skolavslutningen i sjuan!


19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Kaffe, snus, kallt vatten, pasta, frukt!


20. Vem är din favoritkändis? Jag vet inte!! Har många som är favoriter på olika sätt.


21. Vad är du på för humör just nu? Just nu är humöret okej! Har haft en riktigt dålig dag idag..


22. Vilka världsdelar har du varit i? Har bara varit i europa.


23. Snarkar du? Ja, folk säger ju det..


24. Vilka yrken har du provat på? Telefonförsäljare, undersköterska & barnskötare!


25. Hur går du helst klädd? Hemma så går jag gärna i pyjamasbyxor och en skön tröja. Annars så svarta jeans och någon stickad tröja!


26. Vilket stjärntecken är du född i? Vattuman


27. Vilket är ditt favoritgodis? Sura jordgubbar!!


28. Vad sa du senast? Du behöver inte ha påsen på huvudet!


29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Naturkunskap! 


30. Vad har du på dig just nu? Juliga pyjamasbyxor och en grön T-shirt 


31. Vilken är din favoritaffär? Beror på vad man ska handla.. men Ikea, Mio, zara, h&m, Ullared! 


32. Vad har du för storlek i kläder? Oftast XL, L på vissa kläder.


33. Vad har du i dina fickor? Snus i bakfickan! Annars har jag sällan fickor.


34. Vad köpte du senast? Minns inte, men någon form av mat tror jag!  


35. Hur många gånger har du flyttat? 4 gånger om jag räknat rätt 


36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? Mat, en båt & min telefon.


37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag är lite både-och! Kliver gärna upp tidigt, men har inga problem att sitta uppe längre på kvällarna heller.


38. Senaste filmen du såg på bio? Mother, har fortfarande psykiska men efter den filmen.


39. Har du blivit sydd någon gång? Efter förlossningen fick jag sys en del.


40. Har du någon gång badat naken utomhus? Japp, en gång har jag provat detta!


41. Vad åt du till frukost? Rostbröd med sylt & ost!


42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Då hade jag typ precis börjat gymnasiet! Så var mycket skola. Annars hängde jag typ ute med massa vänner hela tiden.


43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej, men kunde ha gjort när jag & Nathalie var till Ullared!


44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Kan inte säga helt hundra, men kan tro att det var Petter! 


45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På sängbordet


46. Vad var det sista du åt? Pommes


47. Vem är världens vackraste kvinna? Mamma, på alla sätt & vis!


48. Är du blyg? Det skulle jag inte säga att jag är.


49. Vilken var den sista konserten du var på? Justin Timberlake! Det var såååå grymt


50. Vad heter du i andra namn? Evelina 


51. Har du varit med om en bilolycka? Ingen allvarlig. Men när jag, en kompis & hennes familj skulle åka iväg till björnön när vi var mindre så blev vi påkörda i sidan av bilen.


52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Det tror jag faktiskt inte. Tror att Petter & Sandra vet allt.


53. Vilken är den roligaste träningsformen? 

Promenader, om det räknas. Annars tycker jag om dans.


54. Har du några husdjur? Två katter & en hund har vi.


55. Vill du gifta dig? Nej, jag är redan gift & vill inte gifta om mig.


56. Vad är du sugen på just nu? Shoppa.. och det i mängder!


57. Vad är klockan? 16.01!


58. Vad är det konstigaste du ätit? Hm.. Tror inte jag ätit något konstigt?


59. Har du någon udda förmåga? Nej.. jag är så jäkla tråkig! Haha


60. Var växte dina föräldrar upp? Ingen aning.. mamma någonstans i Finland & pappa här i Sverige i alla fall.


61. Vad önskar du dig i julklapp? Te & kaffekoppar från Ernst!


62. Har du någon gång uppträtt inför massa människor? Ja, i skolan några gånger.


63. Göteborg eller stockholm? Göteborg, alla dagar i veckan.


64. Har du sett någon dö? Ja, har varit med några gånger på jobbet.


65. Har du någon gång ringt polisen? Ja, en gång!


66. Hur många grader är det ute? Det vet jag inte.


67. Vilken färg har ditt hus? Rosa med vita knutar.


68. Vad sjöng du senast? Imse, vimse, spindel tror jag! 


69. Har du insett vilka som är dina äkta vänner? Ja, och jag är supernöjd med dom jag har!


70. Har du någon gång varit "medverkande" i en rättegång? Nej, det har jag faktiskt sluppit.  


71. Har du svenskt ursprung? Beror väl på? Är född i Sverige men mamma är ju finsk? 


72. Hur mycket väger du? Mindre än jag gjort på 6 år, men fortfarande för mycket! 


73. Har du ett turnummer? 6 & 13


74. Vem kramade du sist? Ludwig, men fick en kram av Petter nyss.


75. Har du någon gång åkt snowboard? Nej.


76. Kan du åka skateboard? Nej.


77. Nämn någon du beundrar och varför? Mamma, hon är den starkaste personen jag känner. Och Petter, han är alltid så lugn & snäll.


78. Har du gröna fingrar? Inte direkt, börjar väl få lite bättre koll på det här med växter i alla fall.


79. Har du svimmat någon gång? Nej, det har jag inte.


80. När lärde du dig senast någonting nytt? Vill väl tro att man lär sig något nytt varje dag! 


81. Har du, eller har haft, något smeknamn? För många! Några godingar är; hönan, kotten, kottero & mömu!


82. Vad skulle du göra om du fick full lön i ett år utan att behöva jobba? Spara, sen renovera vårt hus! 


83. Är du vidskeplig? Inte särskilt.


84. Vilka är dina största svagheter? Mitt humör. Kan bli så otroligt hemsk när jag är arg.


85. Vad händer till helgen? Har inta planer än så länge. 


86. Om du skulle få en miljon kronor för att hugga av den hand du inte skriver med, hade du gjort det då? Nej, man behöver ju båda sina händer.


87. Vad har du gjort idag för att ditt liv ska vara bättre imorgon? Tvättat!


88. Nämn tre saker du absolut inte kan göra? Hoppa 100 meter, slicka mig på armbågen, vika min tunga.. 


89. Vilken är din favoritrestaurang? Mammas kök! 


90. Bada eller duscha? Beror på, duscha är skönt & smidigt. Bada är underbart när man är på humör.


91. Är du bra på att laga mat? Ja, men det kan jag tycka att jag är.


92. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb du har haft? Nja, mer aebetskläder! 


93. När och varför var du på sjukhus senast? För en månad sen ungefär! Ultraljud med Ludwig. 


94. Vilket är ditt drömyrke? Någonting med inredning, men vad vet jag inte! 


95. Har du några Piercings? Inte mer än töjningar i öronen. Men har haft septum och en bröstvårtan


96. Löskokta, hårdkokta eller stekta ägg? Dom ska vara mellan lösa & hårda 


97. Om du fick resa tillbaka i tiden och återuppleva en händelse, vilken skulle det vara? Tiden då pappa levde 


98. Vad gjorde du 8.00 imorse? Var nog ute med hunden då! 


99. Har du gråtit idag? Ja.. mitt humör har ju inte varit så roligt idag! 


100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Värma på pajen från igår & mumsa lite!


(null)





Kommentarer
Postat av: Nathalie

”Vad är det för jävla idiot som står där?! Snuuuuten!!!” 😂😂😂

Svar: HAha men jaaa 😂😂
ida Norrman

2018-10-01 @ 23:22:22
Postat av: Nathalie

”Vad är det för jävla idiot som står där?! Snuuuuten!!!” 😂😂😂

2018-10-01 @ 23:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0