LÅNGHELG

Åh, vilket underbart väder vi har alltså. Jag kunde inte må bättre just nu, eller ja jo! Smärtan skulle kunna försvinna. Men är så glad över att äntligen få känna lite värme och se solen.
Har varit en riktig kanon helg för oss, vi startade lördagen med att åka till Västerås med mamma. Sen började vi rensa ute i trädgården, de som bodde här innan oss var nog inte så brydda över hur det såg ut så vi har rivit en hel del och ändå är det en hel del kvar nu.. Menmen, det hör väl lite till att bo i hus antar jag?
Kvällen bestod av att grilla tillsammans med min kärlek och mamma, det är någonting speciellt med att äta grillat altså. Det godaste som finns!
 
Igår hade vi hyrt släp för att åka iväg och slänga allt skit som vi rensade, alltså det är fasiken inte kul! Jag var halvt färdig att dö när vi kom hem sen.. Men jag skippade det och gick hem till Sandra istället. Blev som vanligt lite skitsnack innan jag knallade hemåt igen för lite kvalitetstid med mannen innan han åkte till jobbet.
 
Idag är det som sagt kanonväder vilket gjorde att jag och Sandra blev sugna på en sväng till Västerås. Vi köpte blommor och jord så man skulle kunna börja göra iordning ute på altanen. Vi packade alltså in 600liter jord i deras bil! Men det gick ju superbra.
Väl hemma satte jag igång direkt med att plantera alla blommor och fixa på altanen, det blev superbra och vårkänslorna kom som ett brev på posten. När jag väl var klar med detta så kom Cindy förbi på lite kaffe. Vi pratade om allt mellan himmel och jord och jag blir bara så glad i hennes sällskap. En sån där vän som man bara behöver i sitt liv alltså.
 
Nu börjar klockan närma sig att väcka Petter så vi kan äta lite mat, korv med bröd står på schemat idag. Riktig gourmet mat alltså! Nejdå, men sån där man som faktiskt är väldigt underskattad!!
 
Vårdagen till ära så var jag ju såklart tvungen att ta på mig min nya jeansjacka!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0