MYCKET STÄMDE INTE!

Alltså, allt man fick höra när man var gravid var saker som;
Passa på att sova, det blir inte mycket av det sen!
Njut av att vara själv, sen går det inte!
Du kommer alltid vara trött!
Du kommer inte hinna göra någonting hemma!
Köp inte kläder i små storlekar, dom växer så fort!
 
Men, för att slå hål på allt detta. Ludwig har börjat somna vid halv nio på kvällen och sover till halv nio på morgonen, då med en matpaus under natten och ibland vaknar han bara till, då räcker det med att vända på honom så sover han igen! Så sova, det får jag göra. I och med att jag får sova så är jag sällan trött under dagarna, det kommer framåt kvällen, precis som det ska göra!! Det här med att få lite egentid, inga problem! Jag är morgonpigg vilket gör att jag ofta har en stund på morgonen för att dricka kaffe, gå på toa, ta en dusch och såvidare. Så jag ser inga bekymmer med att kunna vara lite själv. Och sist men inte minst hemmet.. Så städat som vi har det efter att Ludwig föddes har vi nog aldrig haft! Eftersom han sover några gånger under dagen och jag får panik av att bara sitta stilla så passar jag på att ta hand om disk, tvätt, plocka.. Ja till och med dammsuga dom stunderna.
I klädväg då. Vi fokuserade på att köpa mest kläder i storlek 62 till lilleman eftersom alla sa att dom bara har 56 en kort stund. Det fick vi sota för när vi var i Göteborg då vi knappt hade med oss kläder i 56! Vi fick alltså åka och köpa en hel del nytt för storlek 62 började han använda för bara någon vecka sen!!
 
Så ja, nej! Man ska väl inte alltid lyssna på vad alla andra säger till en. För jag tycker verkligen inte att det stämmer! Sen finns det ju garanterat de personer som knappt får sova, som aldrig har tid för sig själva, som inte hinner med hushållssysslor. Och det är väl absolut ingenting konstigt, jag kan dock inte förstå varför andra människor ska "skrämma" upp någon som är gravid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0