ÅRET SOM GÅTT!

Nu börjar 2018 lida mot sitt slut, ett år som verkligen bara sprungit förbi & det känns ibland som att man måste stanna upp och bara andas för att hinna med.
Tänkte i alla fall bjuda er på en liten tillbakablick över året som varit!

JANUARI
Vi startade det nya året med en tripp ner till Göteborg. Läkarna där nere ville kolla Ludwig eftersom man i Västerås upptäckt att Ludwigs hjärta inte såg helt bra ut! 
Vi fixade även till hallen som är utanför våra sovrum som vi pratat om så länge att göra! Ner med tapeten, bredspackla väggarna som sedan fick en ljusgrå färg!

(null) 
(null)

FEBRUARI
I februari förevigade jag Ludwig på min kropp i form av en tatuering som jag blev sååå nöjd med! Denna månad blev Ludwig 6 månader & vi fick en ny tid till Göteborg. Jag & Sandra bokade biljetter till Justin Timberlake och vi blev så taggade på att det skulle bli sommar.
(null)
(null)


MARS
Tripp nummer två till Göteborg detta året. Denna gång var det dags för att göra en kateterisering & ballongsprägning. Tyvärr lyckades dom inte och hans hjärtfel blev kvar. Läkarna ville nu istället vänta och se hur han skulle påverkas av detta.
Denna månad fick även Ludwig sin första tand! I mars fick min fina vän Cindy & hennes Linus deras underbara lilla Hugo & Ludwig fick en ny kompis!
(null)

APRIL
Vi firade påsken tillsammans med Petters familj! Vi fick träffa Hugo för första gången & Ludwig visade tydligt sin avundsjuka när jag höll ett annat barn. Jag & Nathalie tog oss en tripp till Ullared där vi dels fick bevittna en otroligt otäck krock mellan en lastbils och personbil, men där vi även shoppade en hel del, skrattade en hel del och bara fick chansen att umgås hon & jag! Våren knackade även på dörren och vädret var helt underbart!
(null)
(null)
(null)


MAJ
Vädret fortsatte att vara underbart, det var en otroligt fin månad med många timmar spenderandes utomhus! Jag, Cindy & thua träffades första gången tillsammans med våra söner. Jag fick fira min första morsdag där jag fick två underbara halsband!
(null)
(null)

JUNI
I början på juni åkte vi till Göteborg, dock var det endast en nöjesresa nu och vi passade på att bara njuta tillsammans med Petters familj! När vi väl var där nere så åkte vi till Mikaela en dag för att hinna träffa henne lite också! 
Vi firande vår första midsommar som familj och den spenderas tillsammans med Petters & min familj med lite grillning och mys.
(null)
(null)
(null)


JULI
En rekordvarm sommar, många gånger trodde jag att man skulle smälta bort! Denna månad vann jag ett presentkort på en instagramtävling, vi bjöd mamma till parken zoo som en födelsedagspresent, vi lyckades renovera Ludwigs rum som vi bestämt skulle vara färdigt innan hans ettårsdag, jag fixade mina naglar för första gången på några år och sist men inte minst.. Det var äntligen dags för konserten med Justin Timberlake!! Det jobbigaste med vår natt i huvudstaden var att dagen efter konserten ringde Ludwigs hjärtläkare och berättade att dom ville ha ner oss till Göteborg igen under hösten..
(null)
(null)


AUGUSTI
Vi firade Ludwigs första födelsedag och den blev verkligen toppen! Han fick så mycket fina och roliga presenter och det var underbart att nästan hela min familj kunde komma! Vi byggde en hussäng till Ludwig som passade så bra inne i hans rum. Vi startade nästan varje morgon med en långpromenad i det underbara vädret. Kusin Rasmus kom och sov hos oss & Ludwig, ja han var verkligen helnöjd över det. 
(null)
(null)
(null)


SEPTEMBER
Vi fixade iordning hallen med att köpa nya möbler och det blev som ett helt nytt rum. Allting passade så perfekt där!
Vi tog en skogspromenad tillsammans med syster Mari & hennes familj och Ludwig drog sin första ordentliga krasch som slutade med näsblod & en bula stor som en golfboll, lika nöjd var han för det. Världens bästa man fyllde 28 år. I september så hoppade jag även in och jobbade en dag för första gången på SEXTON månader, det var så otroligt kul och det kändes som att jag varit där jämt.
(null)
(null)

OKTOBER
Oktober flöt på precis som alla andra månader! Vi gjorde ingenting speciellt denna månad förutom att jag klippte av mig håret. Och självklart firade vi ju både Texas och kusin Rasmus som fyller år dagarna efter varandra! 
Vi fick tiden till Göteborg efter många månaders väntan och oro, dock fick vi vänta med att åka dit ett par veckor till!
(null)

NOVEMBER
En månad av både glädje och sorg. Vi tog ett par dagar i Göteborg i samband med att Ludwig skulle vara på sjukhuset. När vi var där ringer mamma & berättar att fisen inte alls mår bra så vi fick lov att ta det tunga beslutet att låta henne somna in, riktigt tufft att vi inte kunde säga hejdå! I Göteborg fick vi inte veta något vi inte visste. Vi vet bara att Ludwigs hjärtfel kommer behöva åtgärdas, dock inte när eller hur.
Vi tog en helg i kloten tillsammans med syster Jenny & hennes Calle och det var verkligen så underbart att vara där! 
Jag bestämde mig för att färga håret, trots att jag sparat ut min egen färg i över ett år, men jag är helnöjd med det beslutet och trivs så bra!
(null)
(null)
(null)
(null)
(null)


DECEMBER
Årets mysigaste månad är här, vi har lyssnat på julmusik, pyntat huset, julbakat och jag har tittar på ett x antal julfilmer. Tyvärr har jag inte fått den där riktiga julkänslan i år, men så kan det vara ibland! Vi har varit och hälsat på förskolan som Ludwig ska börja på och det börjar kännas så verkligt nu.
Ludwig blev även en stor kille denna månad & blev klippt för första gången! Han blev så fin! 
Snart är det jul & den firas tillsammans med Petters familj & min familj som vi gjort de senaste åren. Så på lördag kommer Petters föräldrar, hans syster och hennes karl och det ser vi fram emot allihopa. 
(null)
(null)
(null)
(null)

Det var en liten sammanfattning av vad detta år har innehållit! Nu ser vi fram emot ett nytt år med nya erfarenheter. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0