NU BÖRJAR LIVET!

Förra veckan var jag och träffade min diabetessköterka. Vi satt och pratade en bra stund och hon gav mig någon nytändning på att verkligen ta tag i mig själv. Vi pratade om kosten, som jag vet hur jag ska göra med. Vi pratade om träning, vi har ju gymkort jag och Petter.. Hon tyckte jag skulle börja gå till gymmet ett par gånger i veckan utöver att ta promenader, men efter att ha pratat med Sandra så har jag bestämt mig att börja med att följa med henne på zumba istället. 

Jag känner mig verkligen skittaggad på att faktiskt ta tag i detta, att få upp orken igen, att få ner vikten, att bygga mer muskler och framförallt att arbeta bort diabetesen. Självklart vet jag att det inte kommer vara lätt och att jag verkligen måste kämpa för att hitta den där disciplinen, men jag vet ju att jag har världens bästa man som stöttar mig, och även Sandra som stöttar mig i detta.

Sen tänker jag inte ge mig några förbud, för man måste även få leva. Men ska försöka att aktivt välja de bättre alternativen. Sen vet jag ju att just godis, chips, glass, läsk osv. inte är optimalt att äta med diabetes, så det ska jag försöka utesluta så mycket som möjligt. Ja nej, vet egentligen inte var jag ville komma med detta men ja, jag är skittaggad! 

(null)
Mitt första mål är att komma tillbaka till hur jag mådde där, på den bilden! Där hade jag gått ner ca. 27-28 kg, jag var fortfarande överviktig, men mådde ändå bra i både kropp och i psyket! Så för att komma dit behöver jag gå ner ca. 15 kg! Tänker inte sätta någon tid på detta, det får ta den tiden det tar, men dit ska jag i alla fall!! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0