DAGS ATT KÄMPA

Att börja, ge upp, börja om och ge upp igen.. Det är så mitt liv ser ut när det handlar om mig själv. Jag är så trött på det, jag är så trött på att jag låter all skit (alltså mat, godis, snacks osv) ta över mitt liv. Jag är så trött på att inte kunna sätta mig i soffan en enda kväll utan att suget ska smyga sig på & jag börjar vräka i mig allt jag ser.

Nu är det slut med det, nu är det dags att lära om. Vi har bestämt att vi ska sluta äta så mycket onyttigheter hela tiden. Dock har vi inget förbud, det funkar inte för mig för då ger jag upp direkt. Men det är slut med att vräka i sig godis, chips, kakor, glass osv. varenda dag. Det är slut med att sätta sig i soffan och direkt känna att man behöver äta på något. Och det är definitivt slut på att aldrig röra på sig. 

Sen behöver jag tänka om, jag är 28 år och har både högt blodtryck och diabetes. Det är fan pinsamt att erkänna, man ska inte vara så ung och ha dessa sjukdomar. Jag vill inte behöva gå och tänka på hur varenda grej jag äter påverkar mitt blodsocker, jag vill inte behöva gå och oroa mig för att dessa sjukdomar ska göra att jag kan dö i förtid. Vem fan vill det?! 
Samtidigt vill jag inte gå ut alldeles för hårt direkt, för denna gång vill jag verkligen få till en ny livsstil, en livsstil som funkar för mig och som jag mår bra av. Inga krav, inga måsten men framförallt ingen stress! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ida Norrman, 28 år

Fru till Petter & mamma till Ludwig, Lea & Liw.
FAMILJELIV . INREDNING . RENOVERING . BARNKLÄDER . PERSONLIGA TANKAR . MAT/BAKNING . LUDWIGS HJÄRTFEL .

Välkomna!
RSS 2.0